Díky, že již jenom týden kampaně

22. květen 2010 | 10.28 |

     Obcím postiženým povodněmi svitla naděje na podíl z 3,45 mld Kč určených na protipovodňová opatření. Doufejme, že správně vyplněné žádosti podají včas především ty, kterým v nové historii ČR hrozí povodně nejvýrazněji. Současně doufejme, že se podaří pomocí těchto prostředků, a dalších 11,5 mld Kč určených na řešení protipovodňových opatření pro období 2007 - 13, vnést klid nejen do zastupitelstev povodněmi ohrožených obcí, ale i do osobního a rodinného života jejich, v současnosti těžce zkoušených občanů. Bylo by ovšem žádoucí zveřejnit, jak byly tyto prostředky využívány v období 2007 - 10. Těm momentálně nejpostiženějším snad přijde vhod i 13 mil. Kč, které věnuje ČSSD, aby se tak zbavila předvolebního daru od podezřelého dárce. Sluší se vyslovit za tento postoj uznání. Odpovědnost za dnešní i minulé činy dárců nemůže nést obdarovaná politická strana, s případným ponecháním si pochybných předvolebních darů by to bylo jinak.

     V končící volební kampani se dovídáme o některých nikoliv chvályhodných zákulisních machinacích. Pokusné balonky o možnostech povolební spolupráce prý vysílají funkcionáři druhého stranického sledu v ČSSD, ODS a VV, kteří údajně absolvovali společné tajné jednání na povolební téma. Podle dostupných zpráv předsedové zmíněných stran popírají, že by o takových jednání či jejich konání něco věděli. Těžko se mi věří takovým konstatováním a znovu se ptám, zda jsme či nejsme jako oni a pro jistotu dodávám dotaz, kteří ONI jsou v takové situaci bráni volebními lídry v potaz? Děje-li se, v průzkumech veřejného mínění úspěšných stranách to co bylo popsáno, je na pováženou stranám kde vládnou druhořadí funkcionáři za zády těch oficiálně zvolených předsedů či lídrů důvěřovat.  

     V rozporu se zmíněnými možnými zákulisními spolupracemi se v oficiální kampani nic nemění na tvrdě konfrontačním slovníku. Uvidíme co přinese serie veřejných setkání lídrů ČSSD a ODS. V jiném TV duelu jsme byli m.j. svědky hašteření aktérů k vůli oslovení křestním jménem. Před léty napsal o generálním řediteli pošt USA spisovatel Carnegie, že tento ředitel sám považoval za klíč k vlastnímu úspěchu skutečnost, že si pamatuje 50 000 křestních jmen lidí, se kterými se dostal do styku. Své schopnosti úspěšně využil i při vedení volební kampaně prezidenta F.D.Roosewelta. Prezident sám prý nelitoval času, aby si zapamatoval i jména mechaniků, se kterými přišel do styku. Carnegie k tomu dodává : "Zapamatujte si něčí jméno, správně je vyslovte a už jen tímto jste dotyčnému složili jemnou, ale účinnou poklonu". Je-li tomu tak, musím konstatovat, že poklony se v české politice patrně nenosí. O to víc a dřív jsme svědky trapností jako vztyčený prst. Bohužel.     

Zpět na hlavní stranu blogu

Komentáře